اگر قطعه ای در سایت موجود نیست یا لیستی از قطعات را می خواهید با شماره ۰۹۱۰۸۸۲۶۹۳۸ تماس بگیرید

تا 500 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

اکسپرس یدکنویسنده: اکسپرس یدک
بازدید: 344 بازدید
تا 500 میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

اگر به دنبال این هستید که تا رنج 500 میلیون تومان چه ماشینی بخرید؟ باید بگوییم با این مبلغ با توجه به تنوع بالای ماشین های صفر و کارکرده موجود در بازار انتخاب یک خودرو خوب یک کار بسیار سخت است. ولی نگران نباشید ما در این مقاله بیشتر انتخاب هایی که در این رنج قیمتی دارید را به شما معرفی می کنیم و به صورت کامل از لحاظ فنی، ظاهری و قیمتی مورد نقد و برسی قرار می دهیم.

و به شما کمک می کنیم که با بودجه ای که دارید و با توجه به سلیقه خودتان یک خودرو مناسب تا رنج 500 میلیون تومان را انتخاب کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چری آریزو ۵ TE

اولین خودرویی که تا این رنج قیمت مناسب است را به شما معرفی می کنیم که چری آریزو 5 می باشد. اگر قصد خرید ماشین تا رنج قیمت 500 میلیون تومان دارید، پیشنهاد ما به شما خودرو چری آریزو 5 TE می باشد. مزیت های این خودرو شامل خدمات پس از فروش و تامین قطعات، طراحی به روز و زیبا، امکانات رفاهی بالا و بازده فنی مناسب و ارتقای سطح کیفیت اشاره نمود. این خودروی چری آریزو 5 که نسخه قدیمی است و می توانید در بازار با قیمت مناسب این خودرو را پیدا کنید. و یکی از بهترین خودرو هایی است که می توانید با این قیمت خریداری کنید و انتخاب مناسبی است.

طراحی چری آریزو 5 TE

چری آریزو 5 طراحی منحصر به فردی دارد و یک ماشین زیبا به حساب می آید. فرم چراغ ها، جلو پنجره و خطوط بدنه از زبان طراحی به ویژه چری تبعیت می کنند که نکته مثبتی برای این خودرو محسوب می شود. در کابین داشبورد خیلی قشنگ طراحی شده است به ویژه در قسمت کنسول میانی طریقه قرار گیری مانیتور و کلید های کنترلی آن به همراه پنل سیستم تهویه مطبوع جالب توجه هستند. صفحه کیلومتر خودرو نیز فرم اسپرتی دارد که با توجه به شتاب گیری خوب آریزو 5 توربو می تواند یک نکته مثبت به حساب آید. صندلی های آریزو 5 خیلی نرم و راحت است و در قسمت عقب نیز فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد. قطعات پلاستیکی و چرمی استفاده شده در کابین این خودرو نیز کیفیت ساخت قابل قبولی دارند.

چری آریزو5

مشخصات فنی چری آریزو 5 TE

  • نام خودرو: چری آریزو 5 TE
  • کشور سازنده: چین
  • سال طراحی: 1397
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1499 سی سی
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 210 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: CVT
  • حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1372 کیلوگرم
  • حجم باک: 48 لیتر

آیا چری آریزو ۵ TE ارزش 500 میلیون تومان را دارد؟

این خودرو دارای ظاهری زیبا است و به سلیقه خودتان بستگی دارد که این ماشین نظرتان را جلب کند یا خیر. ولی در کل این ماشین از لحاظ کیفیتی، کیفیت بالایی دارد و یک سواری نرم و راحت را در اختیار شما می گذارد. اصلا نگران تامین لوازم یدکی چری آریزو 5 هم نباشید.

ام جی ۶ مگنت ۲۰۱۲

دومین پیشنهاد ما به شما ام جی 6 است. اگر قصد خرید خودروی با ارزش، در رنج قیمتی 500 میلیون تومان را دارید ما به شما خودروی ام جی 6 مگنت 2012 را پیشنهاد می کنیم. ام جی 6 یک خودرو دورگه انگلیسی/چینی می باشد که روی پلتفرم 550 توسعه پیدا کرده است و از دید بعضی از مخاطبان می شود حتی آن را نسخه تکامل‌ یافته 550 معرفی نمود. این محصول از سال 2012 تا 2015 در دو تیپ GT و مگنت به بازار کشورمان راه پیدا کرد که این دو از لحاظ مشخصات فنی و سطح آپشن‌ ها فرقی با هم ندارند و پسوند آن ها صرفاً فرم انتهایی بدنه را یادآور می‌شود. پس از آن در اواسط سال 2015 نسخه فیس‌ لیفت شده همراه با اصلاحات ظاهری و ارتقاء سطح آپشن‌ ها و گیربکس قدم به ایران وارد شد که واردات آن هم تا سال 2016 ادامه پیدا کرد. از جمله نقاط قوتی که موجب محبوبیت ام ‌جی 6 شده می‌توان به مواردی مثل: شتاب بسیار خوب، هندلینگ عالی، ایمنی قابل قبول، آپشن‌های مناسب و فضای جادار کابین و صندوق اشاره کرد. ضمن اینکه ام‌جی 6 در مقایسه با خودرو های چینی دیگر در این رده قیمتی، از اعتبار برند بالاتر و کیفیت ساخت بهتری برخوردار می باشد.

طراحی ام جی 6

ام جی 6 از ظاهر اسپرت و جذابی برخوردار است و به علت ابعاد نسبتاً بزرگ و خطوط خشن دماغه‌اش، تا حدودی پر ابهت نیز نشان می دهد. مهم‌تر از همه اینکه بر عکس بیشتر چینی‌های هم‌دوره، از طراحی مستقل و تناسب اندام کافی بهره می‌برد و ابعاد رینگ‌ها، چراغ‌ها و زوایای ستون‌هایش به خوبی با کلیه اجزاء بدنه همخوانی پیدا کرده‌اند. البته نسخه GT با فرم لیفت‌بک انتهایی چهره جوان پسندانه تر است ولی مدل سدان مگنت نیز شیک و با وقار می باشد. در مورد نسخه فیس‌لیفت باید گفت که ساختار کلی آن مشابه GT نسل قبل است ولی باز طراحی چراغ‌ها، سپرها، رینگ‌ها و جلو پنجره، ظاهر مسابقه‌ای و جذاب‌تری به خودرو بخشیده‌اند. در هر صورت جدا از بحث سلیقه فردی می شود شکل و شمایل کلیه نسخه‌های ام‌جی 6 را جذاب و طراحی آن ها را اصولی توصیف کرد.

ام جی 6

مشخصات فنی ام جی 6

  • نام خودرو: ام جی 6
  • کشور سازنده: چین
  • سال طراحی: 2011
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1796 سی سی
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 215 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • شتاب 0 تا 100: 8.4 ثاینه
  • حداکثر سرعت: 193 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1485 کیلوگرم
  • حجم باک: 62 لیتر

آیا ام جی 6 را بخریم؟

ام جی 6 ظاهر فوق والعاده زیبایی دارد. و از لحاظ کیفیت، دارای کیفیت بالایی است و خودرویی ایمن می باشد. خودروی مناسبی است که می توانید با این رنج قیمت خریداری کنید. به هیچ عنوان نگران تامین لوازم یدکی ام جی 6 نباشید.

شاهین سایپا

سومین گزینه مناسب برای خرید با این بودجه شاهین سایپا است. شاهین یک خودروی با ظاهری قشنگ است، و فضای نسبتاً جاداری در داخل کابین دارد و با آپشن‌ های رفاهی کافی و استحکام بدنه خود می تواند در مقایسه با محصولات قدیمی سایپا گزینه امن تری محسوب شود. جدا از کلیه این موارد به لطف نصب توربوشارژر روی پیشرانه قدیمی M15، اکنون گشتاور مناسبی از دورهای پایین موتور در اختیارمان قرار می دهد تا با کشش بهتر به ویژه در سربالایی‌های جاده‌ای رو به رو باشیم. البته در این میان مشکلاتی مانند دردسرهای همیشگی نگهداری از پیشرانه‌های توربو، ساختار قدیمی 8 سوپاپه موتور، فضای کمتر صندوق عقب، کیفیت پایین متریال کابین و نبود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی از جمله نکات منفی شاهین می باشد. در موردکیفیت سواری و راحتی کابین هم باید گفت که شاهین با توجه به فرمان برقی نرم، دید به اطراف کافی، صندلی‌های نسبتاً نرم و راحت و رفتار قابل قبول تعلیق خود می تواند در رده قیمتی خودش رضایت مشتریان را جلب کند، هرچند در زمان رانندگی سریع و دورهای بالای موتور باید صدای زیاد پیشرانه و هندلینگ نه چندان عالی ماشین را تحمل کنیم. البته شاهین حرکات الاکلنگی چندان زیادی ندارد و در مسیرهای عادی فرمان‌پذیری قابل قبولی از خود نشان می دهد ولی به علت سادگی سیستم تعلیق یکپارچه عقب و نبود کنترل پایداری هوشمند، در پیچ‌های تند ایده‌آل ظاهر نمی‌شود. در مورد ترمزها ولی شرایط مناسب است و می توانید تا حدود زیادی روی شاهین حساب باز کنید.
به طور کلی فرزند جدید سایپا با این همه حواشی بوجود آمده پتانسیل تبدیل شدن به یک خودرو کاملاً خوب را دارد؛ به شرط آنکه مقداری روی کیفیت فنی و متریال مورد استفاده آن کار شود و عیب‌های نسخه‌های اولیه رفع شود. همچنین بکار گیری از یک موتور جدیدتر با پرفورمنس بالاتر هم می تواند وجهه و شخصیت نماینده سایپا را بالاتر ببرد.

طراحی شاهین سایپا

امروزه شاهد عرضه انواع و اقسام خودروهای وطنی و فیس‌لیفت‌های گوناگون روی محصولات قدیمی در کشورمان بوده‌ایم ولی هیچ‌ یک حس مولجه شدن با یک خودرو روز را در ذهن بیننده تداعی نمی‌کردند؛ حتی خودروهای خوش‌قیافه‌ای مانند دنا هم از اِلمان‌های قدیمی استفاده کرده و به سبک خودروهای دهه نود و یا 2000 میلادی زیبایی را تعریف می‌کند. ولی شاهین از این نظر با کلیه خودروهای که در داخل کشور طراحی شدند فرق دارد. خطوط کلی و قطعات استفاده شده در بدنه این محصول از متدهای طراحی روز پیروی نموده و ظاهری شیک، مدرن و چشم‌نواز را بوجود آورده است که به زحمت می توان از آن ایرادی گرفت. البته ابعاد رینگ‌ها می توانست کمی بزرگ‌تر باشد و بهتر بود که خطوط سیال دماغه در بخش پایانی به یکباره با خطوط خشک و تند و تیز جایگزین نشوند، ولی حتی این موارد جزئی هم در مقابل نقاط قوت طراحی، چندان به چشم نمی‌آیند. ضمناً نباید فراموش کنیم که اینجا با یک خودرو اقتصادی طرف هستیم و باید با رقبای هم قیمت مثل تندر 90 و دنا مقایسه را انجام دهیم.

شاهین سایپا

مشخصات فنی شاهین سایپا

  • نام خودرو: سایپا شاهین
  • کشور سازنده: ایران
  • سال طراحی: 1397
  • موتور: 4 سیلندر 8 سوپاپه
  • حجم موتور: 1497 سی سی
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 110 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 178 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک
  • حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1260 کیلوگرم
  • حجم باک: 47 لیتر

پژو پارس سال

چهارمین گزینه پیشنهادی ما پژو پارس سال است. پژو پارس یک خودروی خانوادگی اقتصادی می باشد و با توجه به نداشتن تنوع زیاد در رده خودروهای ارزان‌قیمت بازار قرار دارد. و برای نگهداری هم نیاز به هزینه بالایی ندارد و به همین علت نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. به ویژه که این محصول از لحاظ فضای جادار در داخل کابین و صندوق، کیفیت سواری و هندلینگ، شرایط قابل قبولی دارد و هر زمان هم دلتان را زد به آسانی در بازار دست‌دوم‌ ها می توانید به پول نقد تبدیل کنید. البته درست است که این پلتفرم قدیمی و از رده خارج از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در فقر به سر می برد و از لحاظ کیفیت فنی و مونتاژ و رنگ هم حرف چندانی برای گفتن ندارد ولی با تکیه بر مزایایی که در بالا به آنها اشاره کردیم می شود به عنوان یک انتخاب منطقی به آن نگاه کرد.

طراحی پژو پارس سال

وقتی که پژو پارس به عنوان نسخه فیس لیفت شده 405 به بازار ارائه شد، همه موافق بودند که حاصل کار عالی است و اکنون پژو 405 قدیمی و خسته یک درجه زیباتر و جذاب‌تر از قبل شده است. درواقع الهام گرفتن از طراحی زیبای پژو 406 در کنار پرهیز از ابتکارات عجیب و غریب و غیر اصولی، موجب شد که پروژه تغییر چهره این محصول بر عکس بسیاری از مدل های وطنی کم‌نقص از کار درآید. حالا چراغ های کشیده‌ جلو، کاپوت و صندوق متفاوت و حتی ریزه‌کاری‌ هایی مانند زه کناری پهن‌تر و آینه‌ های جانبی و قالپاق‌ های جدید، تمامی این موارد نشان از پیشرفت نسبت به مدل قبلی داشتند و در آن زمان تنها مشکل در اختلاف قیمت غیر منطقی میان پارس با 405 خلاصه می شد؛ در واقع برای بسیاری از افراد پرداخت حدود 50 درصد پول بیشتر برای خودرویی با ویژگی‌های فنی، کابین و حتی بسیاری از قطعات بدنه یکسان با 405 توجیه منتطقی و اقتصادی نداشت. خوب پس می توان گفت پژو پارس در زمان خودش یک فیس لیفت موفق به حساب می آید، ولی مشکل اینجاست که پارس پس از این تغییر چهره موفق، دیگر قید به‌روزرسانی را زد و همچنان بعد از گذشت حدود 2 دهه با حداقل تغییرات به بازار عرضه می شود و همین موجب شده قدرت رقابت با محصولات جدیدتر را تا حد بسیاری از دست بدهد. عمده اصلاحات ظاهری این خودرو در طول این سال ها به تحول آینه‌های جانبی و تغییرات اعمال شده در قالپاق و در بعضی از مدل ها رینگ‌ها محدود می‌شود. اکنون دیگر هیچ نشانه‌ای از چهره‌پردازی مدرن و سیال امروزی در ظاهر این خودرو مشاهده نمی شود، هرچند به علت تنوع بسیار پایین خودروهای اقتصادی در این رده قیمتی، مشتریان همچنان پژو پارس را یک خودروی نسبتاً زیبا می دانند.

پژو پارس سال

مشخصات فنی پژو پارس سال

  • نام خودرو: پژو پارس سال
  • کشور سازنده: ایران
  • سال طراحی: 1386
  • موتور: 4 سیلندر 8 سوپاپه
  • حجم موتور: 761 سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 5 دنده دستی
  • شتاب 0 تا 100: 11 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1165 کیلو گرم
  • حجم باک: 70 لیتر

رانا پلاس پاناروما

پنجمین پیشنهاد ما به شما رانا پلاس پاناروما می باشد. رانا پلاس پاناروما یکی از به روز ترین محصولات ایران خودرو می باشد که نسبت به ویژگی‌های رقابتی خود قیمت تقریباً مناسبی هم دارد و می‌تواند یک گزینه مناسب برای خریداران واقعی باشد. رانا پلاس به‌ عنوان نسخه فیس‌ لیفت رانا از سال 1399 به بازار آمد و نسبت به رانا معمولی با استقبال بیشتری مواجه شد. همین امر موجب شد تا ایران خودرو را به فکر توسعه این محصول و معرفی نسخه‌های جدیدتر انداخته و در نتیجه، رانا پلاس پاناروما یا همان رانا پلاس سقف شیشه ای در سال 1400 متولد و به بازار عرضه شود. رانا پلاس پاناروما علاوه بر تجهیز به سقف شیشه ای مشابه با سقف پژو 207 پاناروما، در یکسری ویژگی‌های فنی نیز نسبت به نسخه قبلی رانا پلاس بهبود یافته است که در جای خود به کلیه این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد. ولی این نسخه از رانا پلاس در ظاهر تفاوت بسیار فاحشی با رانا پلاس معمولی ندارد و تنها با وجود سقف شیشه ای مشکی‌رنگ و همچنین وجود آنتن اکتیو در قسمت پایانی سقف، از رانا معمولی متمایز تر می شود. و رانا پلاس سقف شیشه ای گزینه مناسبی برای خرید است.

طراحی رانا پلاس سقف شیشه ای

مقایسه ای کوتاه با نسخه اصلی، می تواند علت خوبی برای بررسی طراحی ظاهری رانا پلاس سقف شیشه ای باشد و نخستین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند، چراغ های جدید پیشانی خواهد بود که فرم آن نسبت به نسخه اصلی حفظ شده است، ولی اکنون قاب داخلی آن تاریک شده تا جذابیت بیشتری به ظاهر خودرو بخشیده باشد. در کنار چراغ های پیشانی، جلو پنجره خودرو هم تغییراتی کرده است و از یک زنبوری جدید با طراحی جذاب تر بکار گرفته شده است. در نمای جانبی، رانا پلاس سقف شیشه ای آینه های برقی جدید مجهز به راهنما دارد و دستگیره های درب اتومبیل و زه کنار نیز همرنگ بدنه پیش بینی شده اند. درست مثل جلو، در قسمت عقب هم تنها چراغ های عقب هستند که مهندسان و طراحان ایران خودرو را به زحمت انداخته و بروزرسانی شده اند. چراغ های عقب با حفظ فرم اصلی، تنها یک طراحی جدید در قاب داخلی دارند تا دلیلی برای جایی گرفتن یک پلاس (+) در کنار اسم رانا وجود داشته باشد. به غیر از موارد ذکر شده، تقریبا دیگر بخش های رانا پلاس تفاوتی با نسخه معمولی ندارد و شاهد همان طراحی اصلی رانا با تغییراتی جزیی در چراغ ها و یا تغییر رنگ بعضی قطعات دیگر هستیم که در کنار امکاناتی بیشتر و اختلاف قیمت بالاتر به مشتریان عرضه خواهد شد.

رانا پلاس پاناروما

مشخصات فنی رانا پلاس پاناروما

  • نام خودرو: رانا پلاس پاناروما
  • کشور سازنده: ایران
  • سال طراحی: 99
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1587 سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 6 سرعته دستی
  • شتاب 0 تا 100: 12 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 189 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1109 کیلوگرم
  • حجم باک: 50 لیتر

کلام پایانی

ما قصد داشتیم تا در این مقاله اطلاعاتی در خصوص ماشین های ایرانی و چینی صفر و کارکرده تا رنج 500 میلیون تومان را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهیم. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگذاریم امیدواریم انتخاب درستی داشته باشید.

ما در این مقاله، لیست خودروهایی که قیمت 500 میلیون تومان داشتند را برای شما عزیزان ارائه دادیم، برخی از این محصولات مونتاژی هستند و قطعات آن‌ها توسط شرکت‌های ایرانی موجود در کشور مانند مدیران خودرو، بهمن موتور و غیره مونتاژ می‌شوند. برای نمونه می‌توانیم به ام جی 6، چری آریزو5 اشاره کرد. شما می‌توانید برای خرید ماشین با رنج 500 میلیون تومان از این مقاله کمک بگیرید. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشید به پاسخ کلیه سوالاتتان در مورد خرید ماشین تا 500 میلیون تومان برسید.

 

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت