اگر قطعه ای در سایت موجود نیست یا لیستی از قطعات را می خواهید با شماره ۰۹۱۰۸۸۲۶۹۳۸ تماس بگیرید

با 1 میلیارد تومان چه ماشینی بخریم؟

اکسپرس یدکنویسنده: اکسپرس یدک
بازدید: 3,007 بازدید
با 1 میلیارد تومان چه ماشینی بخریم؟

اگر به دنبال این هستید که با یک میلیارد چه ماشینی بخرید؟ باید بگوییم با این مبلغ با توجه به تنوع بالای ماشین های صفر و کارکرده موجود در بازار انتخاب یک خودرو خوب یک کار بسیار دشوار است. اما نگران نباشید ما در این مقاله بیشتر انتخاب هایی که در این رنج قیمتی دارید را به شما معرفی می کنیم و به صورت کامل از لحاظ فنی، ظاهری و قیمتی مورد نقد و برسی قرار می دهیم.

و سپس به شما کمک می کنیم که با میزان بودجه ای که دارید و با توجه به سلیقه خودتان یک خودرو مناسب تا رنج 1 میلیارد تومان را انتخاب کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 ام وی ام X22 پرو

اولین خودرویی که می خواهیم به شما معرفی کنیم ام وی ام x22 پرو می باشد. در وهله اول در مورد سازنده این خودرو جذاب چینی باید بگویم که کمپانی چری یکی از معروف ترین و بزرگ ترین خودروساز های چینی، محصولات موفق زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

اولین رو نمایی از ام وی ام x22 در نمایشگاه خودرو پکن انجام شد و از آن موقع تا به الان این خودرو در تیپ های مختلفی به بازار عرضه شده است. مهندسان این کمپانی موفق شدند تا با ترکیب مشخصات فنی ام وی ام 315 در زمانی کوتاه یک هاچ پک کراس تولید کنند، خودرویی که در مدت زمان کوتاهی فروش زیادی داشت و یکی از محصولات موفق کمپانی چری بود.

این کمپانی بعد از چند سال تصمیم گرفت تا نسخه بهبود یافته این خودرو را به همراه تغییرات اساسی وارد بازار کند و تا به امروز شاهد فروش موفق این ماشین بوده است. این خودرو با کمی تغییرات در ظاهر، امکانات و مشخصات فنی همراه شد و ام وی ام x22 پرو نام گرفت و به بازار ایران معرفی شد. شما می توانید صفر یا در حد صفر این خودروی زیبا و اقتصادی رو با قیمت زیر یک میلیارد تومان در بازار الان ایران تهیه کنید.

ام وی ام X22 پرو

 

طراحی ام وی ام X22 پرو

خودرو های اقتصادی طراحی چالش برانگیزی دارند زیرا باید خودرویی جذاب تولید کنند تا توجه مشتری را جلب کند و در عین حال هم به کاهش هزینه های تولید دقت کنند. ام وی ام x22 پرو از جلو شباهت بسیار زیادی به هیوندای کونا دارد ولی طراحان موفق شده اند با بکار گیری از چند المان ساده از اتهام کپی برداری تبرئه شوند.

جلو پنجره طرح کهکشانی در ام وی ام x22 پرو موجب شده تا ظاهر این خودرو به محصولات گران قیمت شباهت داشته باشد. چراغ‌های اصلی نیز به نواحی جانبی سپر انتقال پیدا کرده اند و دو چراغ باریک و تیز در روی کاپوت فقط نقش دی لایت دارد. بالاترین تغییرات ظاهری در ام وی ام x22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی، در قسمت جلو اتومبیل صورت گرفته است و نواحی جانبی و عقب ماشین تغییر زیادی نداشته است. نا گفته نماند که به جز تغییر طرح رینگ‌ها و انتقال چراغ مه شکن به زیر سپر عقب، تفاوت دیگری میان ام وی ام X22 پرو و ام وی ام X22 معمولی پیدا نخواهید کرد.

مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو

  • نام خودرو: ام وی ام x22 پرو
  • کشور سازنده: چین
  • سال طراحی: 2020
  • موتور: 3 سیلندر 12 سوپاپه
  • حجم موتور: 998 سی سی
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 102 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 150 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: اتوماتیک CVT
  • شتاب 0 تا 100: 14.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 172 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1220 کیلوگرم
  • حجم باک: 50 لیتر

با یک میلیارد تومان خودرو ام وی ام x22 پرو را بخریم یا نخریم؟

باید بگویم که این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد اما اگر به دنبال یک خودرو با ظاهر زیبا هستید و خیلی استهلاک و تامین قطعات این خودرو برای شما مهم نیست. خرید این خودرو میتواند انتخاب خوبی باشد. هرچند که شاید از لحاظ سواری که به شما می دهد نتواند با خودرو های کره ای و ژاپنی و ختی یک سری از خودرو های داخلی  رقابت کند و همچنین از لحاط تامین قطعات باید بگویم تامین قطعات این خودرو نیز در شرایط فعلی کمی دشوار است . اما در هر صورت با این میزان بودجه گزینه خوبی است.

جک S3

دومین گزینه ای که به شما پیشنهاد می شود که تا رنج یک میلیارد تومان صفر یا کارکرده آن را بخرید جک S3 می باشد. که این خودرو یک کراس‌اوور جمع و جور دیفرانسیل جلو است که همانند کلیه خودروهای این رده از نظر مشخصات فنی شباهت بسیار زیادی به هاچ بک دارد تا به یک شاسی‌بلند واقعی، ولی به علت وجود ویژگی هایی مانند ارتفاع بالاتر از سطح زمین و عبور ساده از دست انداز های معمولی، فضای زیاد کابین و صندوق و بکار گیری از المان های ظاهری مشابه SUV های واقعی، می توان این ماشین را کمی جذاب تر و با ابهت تر از یک هاچ بک ساده در نظر گرفت.

طراحی ظاهری جک S3 برخی ناهماهنگی ها را دارد و منتقدان خودش را هم دارد ولی بسیاری از افراد ظاهر عجیب این ماشین را می پسندند. بخصوص وجود زرق و برق عا در بدنه جک S3 برای بسیاری جذاب می باشد.

 

جک S3

طراحی جک S3

جک S3 از قطعات بسیار زیبایی تولید شده است که هر یک از آن ها دارای طراحی جذابی هستند، ولی متاسفانه به دلیل رعایت نکردن تناسب بین بخش‌های گوناگون، بخش زیادی از زحمات طراحان را هدر داده و محصول نهایی از بیشتر زوایا ناهماهنگ می باشد. برای مثال جلو پنجره بیش از اندازه بزرگ و رینگ‌ ها خیلی کوچک در نظر گرفته شده‌اند و کاپوت بسیار کوتاه است و هیچ سنخیتی با شیشه بلند و حالت خاص ستون A ندارد. محل نصب آینه‌های جانبی هم چندان جالب نمی باشد و عدم توازن میان عرض و ارتفاع خودرو، ظاهر این ماشین را خدشه دار کرده است.

ضمناً استقبال بسیار زیاد از این محصول نشان می دهد که حداقل در بازار محدود داخلی، بسیاری از افراد به نکات مثبت جک S3 بیشتر از نکات منفی آن توجه می کنند.

 

مشخصات فنی جک S3

  • نام خودرو: جک S3
  • کشور سازنده: چین
  • سال طراحی: 2014
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1590 سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 155 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: CVT
  • حداکثر سرعت: 175 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1250 کیلوگرم
  • حجم باک: 45 لیتر

آیا جک s3 تا 1 میلیارد تومن ارزش خرید دارد؟

شباهت این ماشین به شاسی بند های چینی و کره ای موجود در بازار ایران باعث شده که این خودرو طرفدارن به خصوص خود را داشته باشد. همچنین از لحاظ سواری و ایمنی یک خودرو با سواری نرم و ایمنی بالا است. و از لحاظ تامین لوازم یدکی این خودرو نیز باید گفت که اکثر قطعات این خودرو در بازار وجود دارد و به راحتی میتوانید آن ها را تامین کنید واصلا نگران خرید لوازم یدکی جک S3 نباشید. و در کل خودرویی است که میتوانید بسیار گزینه خوبی در این رنج قیمت باشد.

 تارا اتوماتیک

سومین پیشنهاد ما به شما تا رنج قیمت 1 میلیارد تومان تارا اتوماتیک می باشد. تارا یکی از خودرو های اقتصادی است که بر پایه یک خودرو اکونومیک به اسم پژو 301 توسعه پیدا کرده است. البته در چند سال اخیر به علت نوسانات بازار ارز و کمبود عرضه خودرو قیمت کلیه ماشین ها افزایش پیدا کرده است و عملا دیگه خودروی اقتصادی نداریم ولی به هر حال تارا در بین خودرو های نیمه لوکس و گران قیمت، محصولی میان رده به حساب می آید که نسبت به قیمت، امتیازات زیادی دارد. برای مثال از لحاظ ایمنی شرایط بهتری را در مقایسه با محصولات قدیمی ایران خودرو دارد. تارا آپشن های زیادی دارد و فضای کابین بسیار خوبی را ارائه می کند و از لحاظ سواری هم می تواند مشتریان را راضی نگاه دارد. در این میان پیشرانه اصلاح شده TU5 پلاس، ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری متنوع، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هم برای رفاه حال هر چه بیشتر شما در نظر گرفته شده‌اند. بعضی از افراد از طراحی ظاهری، کیفیت مونتاژ و توانایی های حرکتی متوسط تارا شاکس هستند. ولی در هر صورت می توان از ایران خودرو به عنوان گام کوچک اما رو به جلو یاد کرد که نوید بخش عرضه خودرو های ایمن تر از طرف این خودرو ساز قدیمی کشور است.

طراحی تارا اتوماتیک

بعضی ناهماهنگی ها در طراحی تارا مشاهده می شود ولی ظاهر این محصول می تواند با کلیه کاستی هایش دل مشتریان را خوش کند. البته امکان دارد از عدم وجود هارمونی بین خطوط چراغ جلو با جلو پنجره یا فضای خالی پایین چراغ های عقب و خطوط صاف و خشک بدنه تارا شکایت کنید ولی اینجا نکات مثبتی هم به چشم می خورند. برای مثال سپرهای اسپرت ماشین زاویه های زیبایی دارند، حجم دهی کاپوت نیز بر جذابیت ماشین افزوده و خطوط زاویه‌دار بدنه با وجود آنکه با معیارهای روز هم خوانی چندانی ندارد با سلیقه بعضی از مشتریان ایرانی هم خوانی دارد. البته از لحاظ اصول طراحی و هارمونی کلی می توان شاهین را کمی برتر دانست ولی نماینده ایران‌ خودرو هم در مجموع بد از کار در نیامده و به ویژه در نسخه اتوماتیک مجهز به رینگ‌های بزرگ‌تر آلومینیومی جذابیت‌های نسبی را ارائه می کند.

تارا اتوماتیک

مشخصات فنی تارا اتوماتیک

  • نام خودرو: تارا اتوماتیک
  • کشور سازنده: ایران
  • سال طراحی: 1400
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1587 سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 6 سرعته خودکار
  • شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1190 کیلوگرم
  • حجم باک: 50 لیتر

آیا تارا اتوماتیک ارزش خرید دارد؟

این خودرو به دلیل اتوماتیک بودن و فیس زیباش طرفداران بسیاری دارد. همچنین از نظر سواری و ایمنی یک خودرو با سواری نرم و ایمنی بالا می باشد. و خیلی راحت می توانید قطعات یدکی این ماشن را تهیه کنید. تارا اتوماتیک پیشنهاد خوبی در بین خودرو های ایرانی است.

 دنا پلاس توربو اتوماتیک

چهارمین گزینه مناسب تا رنج 1 میلیار تومان دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دناپلاس توربو اتوماتیک یکی از کامل‌ ترین خودرو هایی می باشد که روی پلتفرم پژو 405 توسعه پیدا کرده است. این سدان خانوادگی به گونه ای ویترین کلیه دستاوردهای ایران‌ خودرو به حساب می آید؛ یعنی هم از پیشرانه ملی EF7 برخوردار است و هم با آپشن‌ های کامل مانند ایربگ‌های جانبی و صندلی‌های برقی و از مهم تر گیربکس اتوماتیک به نسل‌ های گذشته خود فخر می فروشد. ولی کلیه این موارد دلیل نمی‌شوند که این محصول را یک خودرو بی‌نقص و ایده‌آل در نظر بگیریم. برای نمونه در بحث طراحی، فاصله زیادی میان دنا با تولیدات روز جهان به وجود آمده، پلتفرم کلی و ایمنی ماشین هم وضعیت جالبی ندارند و کمبود ESP و مشکلات ارگونومی موجود برای خودروسازی پرسابقه ما نا امید کننده به نظر می رسند.

با این وجود اگر نگاهی به رقبای قیمتی چینی داشته باشیم متوجه می‌شویم که نباید از دنا پلاس انتظار زیادی هم داشته باشیم. در واقع این ماشین با وجود کلیه کاستی‌ هایش می‌تواند به عنوان گزینه ای مناسب مطرح شود. به ویژه که گیربکس اتوماتیک دنا به نسبت خوب می باشد و با اصلاحات انجام شده روی توربو، مشکلات پیشرانه هم کمتر از قبل شده است. از همه مهم‌تر اینکه شبکه خدماتی گسترده ایران‌ خودرو پشت سر این محصول قرار دارد که ریسک خریدش را در مقابل رقبای چینی کاهش می دهد. این نکته به بازار دست دوم بهتر ماشین نیز منتهی شده که برای مشتریان ایرانی پارامتر مهمی محسوب می شود.

طراحی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا به گونه ای نسخه فیس‌ لیفت شده سمند به حساب می آید که در نسخه پلاس به نقطه اوج تفاوت و ارتقاء ظاهری رسیده است. البته پیشرفت‌ های چهره دنا با اینکه محسوس و تاثیرگذار بوده ولی نتوانسته فاصله میان این محصول با رقبای جهانی را جبران کند و در قسمت های مختلف بدنه گرد و غبار کهنگی دیده می شود. متاسفانه در نمونه توربو و توربو اتوماتیک هم تغییر ظاهری خاصی انجام نشده و تفاوت‌ها به موارد محدودی مانند تغییر در سایز و طرح رینگ‌ها و علامت توربو روی بدنه خلاصه می شوند. چراغ‌های درشت جلو و زوایای تند و تیز و تا حدودی نا هماهنگ سپر، ظاهر ماشین را از متدهای طراحی روز دور نگاه داشته‌اند و بعضی ایرادات مونتاژی مانند درز بزرگ میان درب موتور با جلو پنجره، اقتصادی بودن ماشین را مشخص کرده است. با این حال باید اعتراف کرد که دناپلاس جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. به ویژه که بازار کشور ما محدود است و در این رده قیمتی رقیب قدر و خوش‌ قیافه‌ای نداریم و دنا پلاس توربو در بین آن ها گزینه مناسبی است.

ظاهر خشن دنا با این جلو پنجره اسپرت و خطوط جسورانه بدنه، حس قدرت را به بیننده انتقال می دهد و چهره عصبی ماشین با سلیقه بسیاری از ایرانی ها هم خوانی دارد. در نسخه توربو رینگ‌ها هم یک سایز بزرگ‌تر شده‌اند و با کاهش فضای خالی درون گلگیرها، هارمونی نیم‌رخ ماشین را بهبود داده است. البته در قسمت پایانی شاید طرحی ناهماهنگ با دماغه هستیم ولی گرافیک زیبای چراغ‌ها موجب شده که این قسمت جلوه مناسبی داشته باشد. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان ظاهر دنا پلاس را زیباتر از سایر اعضا خانواده سمند توصیف کرد ولی نباید فراموش کرد که برای رسیدن به سطح ایده‌آل، راه طولانی در پیش دارد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

  • نام خودرو: دنا پلاس توربو اتوماتیک
  • کشور سازنده: ایران
  • سال طراحی: 1399
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 165 سی سی
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: 6 سرعته خودکار
  • شتاب 0 تا 100: 11 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1262 کیلوگرم
  • حجم باک: 60 لیتر

هایما S5

پنجمین پیشنهاد ما به شما هایما S5 است. کراس‌اوورهای جمع و جور شهری اکنون یکی از محبوب ترین سگمنت‌ های خودرویی محسوب می شود؛ به ویژه در شهرهای شلوغ که برای بکار گیری از خودروهای فول سایز محدودیت‌ زیادی وجود دارد. این ماشین‌ های کامپکت و به نسبتا ارزان قیمت می توانند به عنوان یک جایگزین خوب باشند. هایما S5 یکی از این محصولات است. خودرویی که توسط شاخه خراسان ایران‌ خودرو به کشورمان عرضه می شود و به دلیل ویژگی‌ های قابل قبول، آنقدر که باید و شاید سر زبان‌ ها نیفتاده است. این کراس‌اوور دیفرانسیل جلو با بهره‌مندی از یک پیشرانه توربو و سیستم تعلیق مناسب قادر است هم برای سواری در شهر و هم مسافرت کارآمد باشد. همچنین هایما توانسته تعادل قابل قبولی بین کیفیت سواری و پایداری برقرار کند، به شکلی که تعلیقش نه آنقدر نرم است که در پیچ‌ها اسیر حرکت گهواره‌ای شدید شود و نه آنقدر خشک و اسپرت که سرنشینانش را آزار دهد؛ هرچند از لحاظ دقت فرمان نقطه ضعف‌هایی در این محصول مشاهده می شود.

همچنین شتاب اولیه هایما S5 به علت تاخیرهای گیربکس و لگ اولیه توربو مقداری از سطح مورد انتظار ضعیف‌تر است ولی با این حال آنقدر قدرت و گشتاور زیر کاپوت داریم که بابت این نقص هم نگرانی چندانی احساس نکنیم، چراکه پس از تاخیر اولیه، شتاب گیری به شکل مناسبی بهبود پیدا کرده است.
از سایر ویژگی‌های هایما S5 می توان به آپشن‌های مناسب، ایمنی مطلوب و فضای نسبتاً کافی در درون کابین اشاره کرد. همچنین هایما S5 در سال 2015 در نمايشگاه گوانگژو چین برنده جايزه بهترين SUV شهري سال شده است.

طراحی هایما S5

کاملاً معلوم است که مهندسان هایما برای طراحی مدل S5 محافظه کاری را به کل کنار گذاشته‌اند و با جسارت تمام دست به قلم شده‌اند. بر عکس مدل S7 که در آن بکار گیری از خطوط ساده و منطقی با الگوبرداری از خودروهای مطرح جهان در اولویت کار قرار داشت، در مورد S5 همه چیز فرق دارد و این بار خطوط شلوغ و حجم‌های اغراق‌آمیز و منحنی‌های عجیب و غریب، حرف اول را می زنند. حاصل کار هم همانگونه که می بینید به چهره‌ای خشن، پویا و تا حدودی جذاب ختم شده که شاید به نسبت امثال هاوال H2 عامه‌پسند نباشد ولی برای افراد جوان و یا آن هایی که طرفدار طرح‌های خاص و منحصر به فرد هستند جذاب خواهد بود.

دماغه هایما S5 آنقدر حجیم و قلدر ساخته شده که از روبرو فراموش می کنید با یک کراس‌اوور جمع و جور طرف هستید. نکته‌ای که از دید بعضی نشانه ها عدم دقت بر اصول هارمونی است و از دید برخی دیگر خبر از جسارت طراحان می دهد. در نهایت با توجه به اینکه زیبایی یک امر سلیقه‌ای است مجبوریم قضاوت در مورد ظاهر S5 را به نظر شخصی خودتان واگذار کنیم.

هایما S5

مشخصات فنی هایما S5

  • نام خودرو: هایما S5
  • کشور سازنده: چین
  • سال طراحی: 2014
  • موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
  • حجم موتور: 1497 سی سی
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت: 161 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: 223 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه
  • جعبه دنده: CVT
  • حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
  • وزن: 1435 کیلو گرم
  • حجم باک: 60 لیتر

آیا هایما S5 ارزش 1 میلیارد تومان را دارد؟

هایما S5 یک خودروی چینی به نسبت زیبا است. و سواری نرم و راحتی دارد و با این بوجه پیشنهاد خوبی برای خرید است. لوازم یدکی هایما S5 رو هم می توانید از ما تهیه کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در مورد ماشین هایی که تا 1 میلیارد تومان است را در اختیار شما قرار دهیم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاس گذاریم.

ما در این مقاله، لیست خودروهایی که قیمت یک میلیارد تومان داشتند را برای شما کاربران عزیز تهیه کردیم، بعضی از این محصولات مونتاژی می باشند و قطعات آن‌ها توسط شرکت‌های ایرانی موجود در کشور مثل مدیران خودرو، بهمن موتور و غیره مونتاژ می‌شوند. برای نمونه می‌توانیم به ام‌وی‌ام X22 پرو، هایما S5، جک S3 و دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک اشاره کرد. شما می‌توانید برای خرید ماشین با بودجه 1 میلیارد تومان از این مقاله کمک بگیرید. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و توانسته باشید به پاسخ کلیه سوالاتتان در خصوص خرید ماشین یک میلیارد تومانی برسید.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت